Afsluiten NZ trip - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Wendy Klerk - WaarBenJij.nu Afsluiten NZ trip - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Wendy Klerk - WaarBenJij.nu

Afsluiten NZ trip

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

11 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Ten eerste, sorry voor dit late verslag.
Ten tweede, veel leesplezier en even in de tijd terug duiken

11 December 2015, Queenstown
Helemaal in het zuiden van Nieuw Zeeland aangekomen in Queenstown. Het is heerlijk weer en ben met wat mensen van de oude bus naar het strand gegaan. Terug naar het hostel om me klaar te maken en om 7 uur verzamelen om te eten met de hele bus. Ribs, chicken, chips and salad. Jam! Dat smaakte goed. Na het eten beginnen we de kroegentocht. Startend in de bar Loco, en eindigen in The World Bar. Een hele gezellige avond en een hoop nieuwe mensen leren kennen. 's Nachts laat duik ik lekker mijn bedje in.
De volgende dag heb ik Queenstown verkend. Door de stad gelopen en winkels gekeken. De avond optijd naar bed want morgen staat een Tour naar Milford Sound te wachten.
Om half 9 staat de bus op ons te wachten om naar het fjord te vertrekken, dit wordt een lange dag! 5 uur heenreis, 2 uur boatcruise en 5 uur terugreis. Onderweg krijgen we een sneeuwbui, dat tekent het onvoorspelbare beeld hier, maar vooral veel regen. Uiteindelijk is het een onwijs lange dag en vind ik de boatcruise tegenvallen. Nadat we in het hostel aangekomen zijn ga ik met een aantal meiden even een drankje doen. Uiteindelijk sluiten we aan bij de kiwi pubcrawl en kom ik Lambert en Tim tegen. Even een drankje en daarna besluit ik om lekker te slapen, het is mooi geweest!
Maandag begin ik de dag met een 2,5 uur durende wandeling. Ik loop naar Frankton, een klein stadje, en terug. 's Middags relaxed ik wat en savonds gaan we uit eten.

15 december 2015, Lake Takepo.
We komen vandaag rond 3 uur aan in de volgende plaats. Dit schijnt een van de mooiste plekken te zijn om sterren te kijken. Met een ander Nederlands meisje starten we een wandeling. We lopen voor 3 uur en daarna koken we avondeten. Er is een leuke woonkamer waar iedereen plaatsneemt en er Lord of the Rings op wordt gezet. Ik lees mijn boek uit en kijk de film mee. Als het donker genoeg is om de sterren te zien gaan we naar buiten, shit, te bewolkt..... Slaaplekker dan maar!

16 december 2015, Christchurch
...........

En nu is het ondertussen alweer 2 januari 2016. Shit ik heb echt zolang niks geschreven. Het spijt me dat ik jullie niet op de hoogte kon houden. Maar ik had er dit keer gewoon even geen zin meer in. Om het jaar maar goed te beginnen, zal ik even de herinneringen van de afgelopen 2 weken naar boven halen.

Te staren in Christchurch. Wat een saaie bedoeling was die stad zeg. Door de aardbeving van 4 jaar geleden is de halve stad opnieuw opgebouwd. Ze zijn nog steeds aan het bouwen, dus overal zie je steigers met daarop bouwvakkers. Het winkelcentrum(pje) bestaat uit kleurrijke zeecontainers waar de winkels zijn ingebouwd, ook wel ReStart centrum genoemd. Ze hebben een botanische tuin waar ik doorgelopen ben, maar dat was het dan ook wel. Wél had ik maar twee andere kamergenootjes ipv 5 of meer, normale bedden ipv stapelbedden en een normale handdoek ipv een traveltowel.
Na Christchurch kwam Kaikoura. Een stadje wat bekende staat om het zeeleven. Dolfijnen, walvissen, orka's, zeehonden, pinguïns, noem maar op. Alles hebben ze. De tweede dag ging ik dan ook met een tocht mee om met dolfijnen te zwemmen. Om 4.15 ging de wekker. Tijdens het lopen naar het betreffende bedrijf de zonsopgang meepikken (wauw) en om 5.15 begon de uitleg. Wetsuits aan en de boot op, op zoek naar de dolfijnen. Om 10 uur waren we terug. En wat een ervaring! Zoveel dolfijnen om me heen, in het wild, op armlengte afstand. Geluiden maken door je snorkel, een dolfijn nadoen in zijn bewegingen en spelen met ze door naar beneden te duiken. Wauw. Mijn meisjesdroom is uitgekomen! 's Middags heb ik een 3,5 uur durende wandeling gemaakt langs de kust.
De volgende ochtend was ook en vroegertje, 5 uur. En dat was Nieuw-Zeelandse sunrise nummer 2. Samen met papa, mama en de rest die op Quintus zat de finale van het WK handbal gekeken. Daarna mijn workout gedaan en om 10 uur vertrok de bus naar de ferry om vanaf daar met de ferry terug naar het noorder eiland te gaan. Rond avondeten aangekomen in Wellington waar ik tot de dag van kerstavond ben verbleven.

Twee dagen rondgelopen, gewinkeld (suuuperdruk vanwege alle kerstinkopers) en verder lekker gerelaxed. Een hele skypelijst afgewerkt (ja, elke ochtend en avond zat ik achter de Skype, haha).
In de middag van kerstavond kwamen Huey (van Vliet, de jongste zoon van de familie waar ik kerst heb gevierd) en zijn vriendin Frederique (een Nederlandse) me oppikken om richting zijn familie te rijden. De eerst stop was bij zijn vrienden, waar we gezellig begonnen met een kerstbbq. Het was heerlijk weer! 's Avonds aangekomen en hartelijk ontvangen in Eketahuna. Gekletst met hapjes en drankjes en naar bed.
Eerste kerstdag begonnen met warme broodjes met hagelslag (haha, leuk een Nederlandse familie ;)). Daarna waren de kadootjes onder de kerstboom aan de beurt. En, wat krijgen we nu.... Kado's uit Nederland!!! Dankjewel pap, mam, Jes, Yor en Vincent! Niet verwacht en superleuk!
De middag gevuld met kaartspellen, bordspellen, jeu de boules en een wandeling (mini hike de berg op) waarna we Jolanda hebben geholpen met het avondeten waarna we dat kerst maal op hebben gegeten.

Tweede kerstdag terug naar Wellington en met Huey en Frederique even Wellington in. Op tweede kerstdag, ook wel boxing day hier, is er in alle winkels korting, dus gingen we shoppen. Wij hadden dat idee niet als enige, het was druk! Besloten om een terrasje op te zoeken en lekker van het zonnetje te genieten. Dit was een goed idee, heerlijke tweede kerstdag gehad.
De dag na kerst ben ik met de bus naar Taupo gegaan. En ohh, die busreis.... Ik moest een bus van het huis van Alex, waar ik verbleef, naar de supermarkt pakken en dan nog een klein stukje lopen. Makkie, zou je denken. Dat dacht ik ook. Aan de buschauffeur gevraagd of hij me een seintje wilde geven wanneer ik eruit moest en hij zei met zijn chagrijnige hoofd dat hij dat wilde doen (ja hallo, voor mij was het ook 7 uur hè). Op een gegeven moment dacht ik. Ik ben echt veelste ver. Dus ik hem vragen of het goed ging en hij bromde 'ja'. Nou, mooi niet, dacht ik. En ik ben er de volgende halte uitgestapt. Ik wist waar ik was en heb de kiwi experience gebeld of ze me hier vlakbij op konden pikken. Fjuuw, dat kon! Eind goed, al goed. (Lees dit wel een beetje met stress enzo, want echt relaxed was niet niet, haha. Ik dacht dat ik de bus zou missen).

Next destination -> Taupo.
Het is prachtig weer dus spendeer mijn middag op het strandje bij het meer. Avondeten en naar bed. Morgenochtend staat er een grote hike op de planning, tongariro crossing. Een 8-10 uur durende hike. We worden om half 6 in de ochtend opgepikt en beginnen de hike om kwart over 7.
Een makkelijk, redelijk vlak, met een aantal trappen begin gevolgd door een trappen hel! Pfoe, mijn benen... Hetzelfde gevoel als die stomme berg de vorige keer. Maar na heel veel treden ben ik dan eindelijk, hijgend ja, op de top. Wat is dat mooi, wauw! Ik vervolg de tocht, doe nog een extra 1,5 uur durende klim voor een prachtig uitzicht en daaraan ga ik dalen. En dat is steil! Er ligt heel veel zand, dus iedereen glijd en valt naar beneden. Hilarisch om te zien, alhoewel je af en toe ook je ogen moet sluiten voor de stof wat van het zand afkomt. Na deze afdaling heb je een prachtig uitzicht over 3 super kleurige meertjes. Wowie! Echt heel mooi. Ik ben nu ongeveer op de helft. Ik ga door en de Wiske is hierna redelijk soft met nog een aantal korte hellingen of trappen. De laatste 2 uur is pittig, deze lijken eeuwig te duren, ik krijg blaren en mijn kuiten gaan nu echt verzuren. Na 7,5a8 uur hiken in de volle zon stap ik uitgeput de bus weer in die me terug naar mijn hostel brengt. Ik neem een duik in het meer om af te koelen waarna ik douche, eet en met voldaan gevoel mijn bed inga.

29 december is het nu en ik ga met de bus naar Auckland. Ik kom aan het einde van de middag aan en bezoek nog even wat winkels waarna ik 's avonds op de skytower ga die me een 360 graden uitzicht geeft over de hele stad.
De volgende dag is mijn vlucht, op naar Sydney!