Nog nooit zoveel gevlogen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wendy Klerk - WaarBenJij.nu Nog nooit zoveel gevlogen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wendy Klerk - WaarBenJij.nu

Nog nooit zoveel gevlogen

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

16 November 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het is alweer zondagavond hier, shit dat gaat hard. Ik heb al vanaf dat ik in Melbourme ben geen dagboek bijgehouden, oepsie. Dus hierbij een korte terugblik:

Melbourne en de weg naar Sydney
We zijn op zaterdag dus aangekomen in Melbourne. Redelijk laat in de middag. Hebben wat gegeten in een heel leuk, klein restaurantje en zijn daarna door gegaan naar de kroeg. In de kroeg hebben we de World cup rugby final gekeken. Voor degene die het niet weten het was Australië (ook wel Wallabies) tegen Nieuw-Zeeland (ook wel All Blacks). Een leuke wedstrijd met een aantal spannende momenten, maar uiteindelijk gingen de Nieuw-Zeelanders al polonaise lopend de kroeg uit.

Melbourne verkennen dan maar. We verbleven in St. Kilda, dit is aan het strand en niet in het centrum, dus we moesten met de tram naar het centrum. We hebben een supergrote binnenmarkt bezocht, heel goedkoop groente, vlees en fruit gekocht en zijn weer terug naar het hostel gegaan.
De volgende dag was een beetje hetzelfde, lekker relaxen, niks bijzonders.

Dinsdag 3 november was het een speciale dag in Melbourne, namelijk de Melbourne Cup. Paardenraces waarvoor de hele stad vrij is, een officiële vrije dag. Wij kijken de paardenraces op een plein in de stad. Helaas op het verkeerde paard gewed en niks gewonnen (ik denk dat ik m'n geluksgetal maar moet veranderen). Verder nog wat bijgeklets met mensen van de tour die ook in Melbourne waren. Daarna zijn we weer terug gegaan naar het hostel. De volgende dag stond in het teken van reizen.

Om 7 uur zat ik in de tram en om 8 uur in de Greyhound bus. Een lange busreis van 23 uur, met een stop van 11 uur in Canberra stond me te wachten. Eenmaal aangekomen in Canberra ben ik gaan vragen of er geen betere aansluiting was, 11 uur wachten is toch wel erg lang.. En die was er! Jippie, een uur later zat ik in de bus naar Sydney waar ik de nacht kon verblijven in het huis van iemand van de eerste tour. Even een drankje gedaan om bij te kletsen en lekker slapen op de bank. Handig hoor, een beetje bekende in het land nu ;).

Vanochtend om 7 uur de trein zodat ik optijd op het vliegveld zou zijn om mijn vliegtuig te halen. Met zeeën van tijd op het vliegveld gewacht en om 10 uur eindelijk de lucht in naar Auckland, Nieuw-Zeeland. (Trouwens, mijn koffer is 14 kilo, ik heb opgelet nu) -> (ondertussen wel een spijkerbroek gekocht, dus t is niet helemaal eerlijk meer ;)) (en lekker eten in het vliegtuig zeg, jammie. We kregen zelfs een ijsje, haha)

Auckland
Aangekomen in Auckland dacht ik dat het me wel zou lukken om een hostel te boeken. Alleen even rondbellen.. Nou mooi niet. 16(!!!!) belletjes verder had ik een plekje, fjuuw, de laatste. Dat is dan ook het hostel waar ik de afgelopen dagen ben verbleven.
Donderdag boodschappen, eten en verder niks bijzonders.

Vrijdag heb ik een gave 15KM wandeling gemaakt naar Mount Eden. Via een groot park en leuke straatjes over een groot deel van Auckland heen kijken, dat is gaaf.

Zaterdag heb ik de ferry gepakt naar een supermooi eiland, genaamd Waiheke. Mooie stranden en leuke dorpjes waar ik mijn dag heb besteed. Het is de afgelopen dagen ook heerlijk weer en daar kan ik goed van genieten.

Vandaag stond in het teken van relaxen. Dat heb ik dan ook gedaan, niks bijzonders en morgenvroeg de eerste bus van de Kiwi Experience (busmaatschappij die mij helpt crossen door NZ heen) naar Bay of Island, Paihia.

Paihia
Vanmorgen om 7 uur werd ik opgehaald met de bus. De tweede stop kwam ik erg toevallig een meisje uit mijn eerste tour in Australië tegen. Dus ik heb gewoon bekende in de bus. Verder zitten er twee leuke Zweedse meiden bij, dus de eerste dagen gaan waarschijnlijk gezellig worden.
We hebben de eerste stop bij de Whangarei falls. Een mooie waterval. We rijden door naar Paihia, waar we om 12 uur aankomen. Ik zal hier drie nachten in dit hostel verblijven met een hoop leuke activiteiten op het programma.
De middag hebben we een wandeling gemaakt, het stadje verkend en boodschappen gedaan. Begin van de avond hadden we een bbq van het hostel. Lekkere biefstuk van de bbq, dat is even geleden. Door het dure vlees hier in de supermarkt eet ik niet meer dagelijks vlees. Vlees is een echte verwennerij dus ;). Nog een paar wijntjes in het barretje met bijna iedereen van de bus en lekker slapen.

Dinsdagochtend vertrekt de bus om 7.15 uur naar Cape Reigna, het noordelijkste puntje in NZ. We hebben een aantal stops tussendoor, het uitzichtpunt bij de vuurtoren (jammer van de mist, weinig uitzicht dus), lunch op het strand, een ritje over 90miles beach en daarna gaan we terug naar Paihia. We eten, relaxen wat en gaan slapen.

De volgende ochtend begin ik met een heerlijke morning run met oefeningen (en nee, omdat ik t nu voor t eerst vertel, betekent niet dat het de eerste keer is dat ik ren. Ik blijf lekker bezig hier hoor, haha. Geweldig om hier hard te lopen.).
Na de run maak ik me klaar voor een boottocht, we gaan dolfijnen spotten. Na 15 minuten zien we onwijs veel dolfijnen die ook kunstjes doen in de lucht, zo cool! We zouden ook met ze mogen zwemmen, maar helaas zijn er baby's bij, dan laten ze het niet toe. Met 4 andere mag ik snorkelen en mosselen vangen. Je trekt ze van de stenen en verzamelt ze in een zak. We vangen er wel 60! We lunchen op een eiland en vertrekken naar het Noorden. Ondertussen zien we een walvis. Zelfs de schipper pakt zijn camera erbij, ze zien er maar 2 in het jaar. Op de terugweg eten we de zelfgevangen mosselen. Na de 7 urige boottocht komen we weer aan op het land. De avond verloopt hetzelfde als gister. Morgenmiddag gaat de bus terug naar Auckland waar ik vrijdag weer wegga. De reis gaat verder naar het zuiden -> hot water beach.

  • 16 November 2015 - 09:48

    Menno:

    Jippieeeee, gelukkig weer wat leesvoer. Mooi verhaal weer waar de relax momenten dit keer de boventoon voeren. Gelukkig dat je dat niet vergeet, relaxen dus. De eerste dagen in NZ direct al
    mooie tochten en bijzondere ontmoetingen met bekenden (mensen maar ook dieren!!!!) Echt kicken
    die walvis, vind ik hier vanachter mijn computer al gaaf. Op naar nieuwe belevenissen en ..........
    hot water beach, eerst water checken met je elleboog hé...:) later.......

  • 16 November 2015 - 21:44

    Joan:

    Super gaaf Wen. Volgens mij vermaak jij je prima daar! Leuk om je verhalen te lezen en wat foto's op fb te zien af en toe. Leuk ook dat je gezellige meiden hebt ontmoet! Nou geniet ervan meid. Xx Joan

  • 17 November 2015 - 03:26

    Wendy:

    Ja pap, het heeft even geduurd, maar het internet in NZ is niet al te best. Dus dan is het wat lastig plaatsen.
    En wat dat relaxen betreft, daar ben ik eigenlijk wel blij mee. Ik lachte de vrouw van het reisbureau uit toen ze het zei, maar weet nu dat ze gelijk heeft, reizen is best zwaar.
    En over je tip van de elleboog twijfel ik wel, want hoe moet je je elleboog in je haar stoppen als het te warm is......?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Australie en Nieuw-Zeeland

6 maanden alleen backpacken

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2016

Afsluiten NZ trip

10 December 2015

Zuidereiland here I coooooome!

03 December 2015

Afronden Noordereiland

17 November 2015

Blog spam!

16 November 2015

Nog nooit zoveel gevlogen
Wendy

Amsterdam - Kuala Lumpur - Darwin - Sydney - Auckland - Sydney - Cairns - Kuala Lumpur - Amsterdam.

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 5578

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2015 - 29 Maart 2016

Australie en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: