Afronden Noordereiland - Reisverslag uit Eketahuna, Nieuw Zeeland van Wendy Klerk - WaarBenJij.nu Afronden Noordereiland - Reisverslag uit Eketahuna, Nieuw Zeeland van Wendy Klerk - WaarBenJij.nu

Afronden Noordereiland

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

03 December 2015 | Nieuw Zeeland, Eketahuna

Afgelopen dagen is het weer heel slecht geweest en zijn de meeste activiteiten ook niet door gegaan. Erg jammer, maar we hebben nog genoeg andere leuke dingen gedaan.

Ik heb ook weer nieuwe mensen leren kennen, erg leuk, hier kan ik de komende dagen mee opschieten. We zijn dus van Rotorua naar Taupo gereden. We hebben wat stops gehad tussendoor bij verschillende bezienswaardigheden, waaronder de Haku falls. Een gave waterval. Deze dag, donderdag, was het weer ook nog eens erg lekker. Donderdagavond zijn we met alle mensen in Taupo een boottocht gaan maken op een zeilboot. Eg gezellig, weer een prachtige omgeving en een goede mogelijkheid om mensen te leren kennen.
De volgende dag ben ik met Katrin, een Duits meisje die ik heb leren kennen op de boot, een kleine wandeling gaan maken in Taupo naar de hot water pools van de waterval. Na 45 minuten wandelen waren we er en besloten we onze bikini aan te doen en even te relaxen in het warme bad. Dit was een goed idee, het bad was heerlijk en de regen die viel was lekker verkoelend. Hierna zijn we terug gelopen en hebben we gerelaxed. Eigenlijk is er in Taupo een onwijs gave crossing. Dit is een 20KM hike. Helaas door het weer is hij 2 keer afgelast. Ik hoop dat ik hem op de terugweg nog kan doen!

Vandaag zijn we onderweg van Taupo naar River Valley. Ik verblijf vanavond in een 32 bed dorm. Tot nu toe is 11 andere mensen op mijn kamer het meeste geweest wat ik heb gehad. Ik ben benieuwd dus..
We komen aan in de stromende regen en moeten wachten tot het avondeten geserveerd wordt. De openhaard, wat de hele gezamenlijke kamer verwarmd, staat aan en we kletsen gezellig. Het eten is heerlijk. Geroosterde groenten en kip. Na het eten worden er spelletjes espeeld. > Om de tafel heen klimmen zonder de grond aan te raken en > in tweetallen proberen een bierflesje zo ver mogelijk op de grond te zetten zonder de grond te raken. Leuke bezigheden dus. Verder wat kletsen en naar bed. De volgende dag begon het aan het einde van de ochtend op te klaren en kwam het zonnetje door. In de middag zijn we vertrokken naar Wellington.

's Avonds ben ik aangekomen in Wellington. Alex, van HRC, woont daar met zijn vriendin, Tania, dus ik heb een plekje gevonden om te verblijven. Een lekkere viscurry als avondeten eb daarna Mount Victoria op gereden om zonsondergang te kijken.
De volgende dag ben ik begonnen in het museum Te Papa. Een onwijs leuk en interactief museum met 5 verdiepingen. Daarna ben ik de stad gaan verkennen. Heel de dag gelopen en aan het einde van de middag kwamen Alex en Tania me ophalen en zijn we naar het schiereiland van Welligton gereden. Dit is een plek met meer natuur, stranden etcetera. Toen we weer thuis waren kwamen Kieran (ook een rugbyer van HRC) samen met zijn vriendin, Alice, bij Alex en Tania thuis eten. Gezellige avond dus.
De volgende dag heb ik weer door de straten van Wellington gelopen en aan het einde van de middag heb ik de trein naar Masterton gepakt. Hier heb ik Johan en Robbie (ook 2 rugbyer van HRC, 2 NZ'ers) die mij op kwamen pikken. Even wat gegeten en gedronken en op naar Johan's huis. Dit is een boerderij in het dorpje Eketahuna.

Om 5 uur ging de wekker, een theetje en op naar de koeien. Met de motorfiets crossen we over het landschap om de koeien in de richting van de melkmachine te drijven. We beginnen met het aantrekken van poep afstotende kleding want het kan je zomaar gebeuren dat zo'n beest op je schijt tijdens het melken, dus oppassen geblazen. Na twee uur melken zijn we klaar en gaan we terug naar huis. Jolanda, Johan zijn moeder, maakt een ontbijt voor ons klaar (verwende nesten die boeren) en daarna gaan we de berg op. Ze laten me zien welk land van hen is, het is enorm!
In de middag neemt Jan, Johan zijn vader, me mee naar Kesterpoint. Dit is aan de kust. Een gaaf strand met een vuurtoren en een supermooi uitzicht. Het was winderig (toen we naar boven liepen moesten we de reling vast houden) maar zeker de moeite waard. Ook heeft Jan me meegenomen naar de high school waar hun kinderen op hebben gezeten, erg leuk. Aan het einde van de middag kwamen we terug en de rest van de avond gerelaxed en vroeg naar bed.

De volgende dag heeft Jan me naar Hawks Bay gebracht. Het dorpje heet Waipukurau en hier woont de oudste zus van Johan, haar naam is Ditte. Zij is een fysiotherapeut en ik loop de rest van de dag met haar mee. Het is leuk om de verschillen in het beroep per land mee te maken. Ze heeft ook een aantal logees die avond, namelijk haar zusje, Annemieke, en haar secretaresse, Ginn, en haar 3 kinderen. Volle boel dus. We eten taco's en 's avonds kijken we met zijn alle tv (dat is lang geleden).

Op vrijdag gebruik ik Ditte's auto en rij ik naar Napier. Een kopje koffie met een taartje en een wandeling door de stad verder stap ik de auto weer in en rij in naar Te Mata Peak. Dit is een grote berg die een 360 graden uitzicht geeft over de kust en het land, supermooi. Na deze activiteit ga ik verder en kom ik aan bij Ocean Beach gevolgd door Waimaremare beach. Even relaxen op de stranden en dan terug naar Waipukurau. Ditte en ik sluiten de avond af met Thais eten en een lekker rood wijntje.

Ik ben blij dat ik een soort van dagboek bijhoud, want de dagen raak ik helemaal kwijt. Het is alweer zaterdag vandaag. Ik ben vanmorgen met Annemieke mee naar Eketahuna gereden waar we hebben geluncht met Jan en Jolanda. 's Middags nog een autorit de natuur in, Jan noemde het ook wel de outback van NZ, en de rest van de dag lekker gerelaxed. 's Avonds hebben Johan en zijn huisgenootje (noemen ze flatmate hier, haha), Karla, me meegenomen naar de buurman, waar hun vrienden en vriendinnen waren. Daar zijn we de avond verbleven.

Vandaag, zondagmiddag, ben ik terug gegaan naar Wellington. Een nachtje slapen bij Alex op de bank en morgenochtend met de Kiwi Experience bus naar het zuidereiland.

  • 03 December 2015 - 16:25

    Lenneke:

    Hey Wendy,
    Zo leuk om al je avonturen te lezen! Wat Casper en Eva betreft heeft je afwezigheid nu wel lang genoeg geduurd ;). Mam, gaan wij ook een keer zo lang op vakantie?! :)
    Als ik het zo lees snap ik dat je soms de dagen door elkaar haalt, wat een activiteiten en indrukken. De foto's die ik voorbij zie komen zijn ook prachtig!
    Misschien toch maar eens zo'n lange vakantie overwegen :)!
    Have fun!

  • 03 December 2015 - 18:40

    Laura:

    Hee lieve Wen!

    Jeetje wat maak jij toch een te gek avontuur mee zeg :) en zo onwijs leuk om telkens weer je blogs te lezen, zo kunnen wij als thuis blijvers ook een beetje mee genieten van jouw reis!!
    Nu hopen op wat beter weer, dan kun je tenminste alle activiteiten gaan doen die je gepland hebt.

    Blijf genieten!

    Liefs en een dikke knuffel,
    Frank en Lau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Eketahuna

Australie en Nieuw-Zeeland

6 maanden alleen backpacken

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2016

Afsluiten NZ trip

10 December 2015

Zuidereiland here I coooooome!

03 December 2015

Afronden Noordereiland

17 November 2015

Blog spam!

16 November 2015

Nog nooit zoveel gevlogen
Wendy

Amsterdam - Kuala Lumpur - Darwin - Sydney - Auckland - Sydney - Cairns - Kuala Lumpur - Amsterdam.

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 5589

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2015 - 29 Maart 2016

Australie en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: