Spannend begin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Wendy Klerk - WaarBenJij.nu Spannend begin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Wendy Klerk - WaarBenJij.nu

Spannend begin

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

08 Oktober 2015 | Australië, Darwin

Naar het onbekende, 06-10-2015 11.25 uur

Half 8, net mijn ontbijtje op, en de deurbel gaat. Pascale en Nady staan voor de deur op me uit te zwaaien. Nooit gedacht dat ze voor mijn deur zouden staan. Nog 1 dikke knuffel dan en om kwart voor 8 naar Schiphol. Een uur uitgetrokken voor de reis. File, file en file. Stresslevel 10, ja. Gelukkig om kwart over 9 op het vliegtuig om mijn bagage in te checken (shit, niet gekeken hoeveel het was.. Volgens de sterke mannen thuis was het 12á13 kg, daar gaan we dan maar vanuit). Nog even rustig kletsen met een bakkie koffie. VERASSING! Marieke en Amber opeens voor je neus. Wat leuk dat mijn vriendinnen er zijn. En dan, toch echt het moment van afscheid. Papa, mama, broertjes, Vincent en mijn vriendinnen. Tranen en knuffels ennnn natuurlijk mijn broertje zijn superselfie! Wachtend bij de gate nu, op naar mijn eerste stop: Kuala Lumpur (07-10-2015, 6.10 uur).


In de lucht, 06-10-2015 17:20 uur

Pffff, dit duurt lang. 1 uur vertraging gehad. Pas 5 uur erop zitten. Nog 8 uur te gaan. We vliegen bij Tiran en het is donker buiten. Mijn buurvrouw, 25 jaar, reist ook alleen, zij gaat naar Sydney. Nog geen gezelschap in Kuala Lumpur dus.


Stad met smog, 07-10-2015 16.00 uur

Alleen op een vliegveld, waar je nog nooit bent geweest. Uiteindelijk ben ik er gekomen hoor. Met de KLIA express naar het centrum van Kuala Lumpur. Daarna nog een stukje in de metro, en je bent er (45min). Gelukkig kwam ik een ouder Australisch stel tegen dat onwijs aardig voor me was nadat we een praatje hadden gemaakt. Zij leiden mij dan ook rond in de mega shoppinghal waar je uitkomt bij de halte. We wisselen nummers uit zodat, als ik tijd over heb, ik Perth, Australië, kan bezoeken en deze mensen mij graag zouden willen rondleiden. Vanaf daar ga ik alleen verder. Het is bloedheet buiten en de lucht hangt vol met smog. Het grootste bezienswaardigheid van Kuala Lumpur ligt achter me, the Petronas towers, ook wel twin towers genoemd. Even een foto'tje voor de herinnering en ik ga verder. Met de metro ga ik naar Chinatown, wat mij een beetje tegenvalt, en daarna loop ik door naar The Botanical Garden. Dit geweldige stuk rust in de stad maakt een hoop goed. Nu met de trein weer terug naar het vliegveld en even eten, drinken en dan weer boarden.


Eindelijk slapen, 08-10-2015 6.00 uur

Aangekomen in Darwin. Wat heb ik lekker geslapen de hele vlucht (4 uurtjes). Fris en fruitig op het kleine en rustige vliegveld. Al snel heb ik de shuttlebus naar mijn hostel gevonden. 2 nachten zal ik daar verblijven totdat mijn outback groepsreis begint. Even uitrusten en mensen ontmoeten. Ik ben erachter gekomen dat zo weinig praten niks voor mij is (eigenlijk wist ik dat al).
Ik zal een dagboek outback bijhouden. Misschien tussendoor wat posten, maar geen idee hoe het met de verbinding zal zijn. Jullie kunnen dus over een week of twee weer een nieuwe post verwachten.

Groetjes vanuit, ik kan het eindelijk zeggen, Australië!

  • 08 Oktober 2015 - 04:44

    Lauren:

    Wat een leuk verslag, super leuk geschreven! Geniet van je reis!!! Liefs

  • 08 Oktober 2015 - 05:53

    Menno:

    De kop is eraf Wendy, jammer dat Kuala zo smoggie was. Darwin zeker
    Een stuk mooier. Het weer is hier naar regenachtig omgeslagen.
    Veel plezier nog, adiossss.

  • 08 Oktober 2015 - 08:18

    Amber:

    Eindelijk in Australië, whaaaa! Wat fijn dat je vluchten allemaal goed zijn gegaan, ondanks de lange zit en de vertraging. Leuk om te lezen Wen! Kijk uit naar je volgende post! Geniet er van! Dikke kus

  • 08 Oktober 2015 - 18:20

    Natasja:

    Wat een leuk stuk om te lezen! Eindelijk ben je dan echt in het verre Australië! Veel plezier met de groepsreis. Hopelijk ontmoet je een hele hoop leuke mensen! Have fun! Dikkekus!
    Kijk uit naar je volgende berichtje!

  • 08 Oktober 2015 - 18:44

    Ingrid:

    Heerenveen wen super leuk verslag ik zie dat je het enorm naar je zin hebt ik kan niet wachten op je andere berichtje ik spreek je snel weer. Liefs je aller aller allerliefste broertje xxx

  • 11 Oktober 2015 - 11:53

    Marieke:

    Leuk om te lezen wen!! Veel plezier met de outback groepsreis. Ben benieuwd naar je volgende post met verhalen!! Liefs X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Australie en Nieuw-Zeeland

6 maanden alleen backpacken

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2016

Afsluiten NZ trip

10 December 2015

Zuidereiland here I coooooome!

03 December 2015

Afronden Noordereiland

17 November 2015

Blog spam!

16 November 2015

Nog nooit zoveel gevlogen
Wendy

Amsterdam - Kuala Lumpur - Darwin - Sydney - Auckland - Sydney - Cairns - Kuala Lumpur - Amsterdam.

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 5586

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2015 - 29 Maart 2016

Australie en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: