Outback tour, Kakadu & Litchfield National Park - Reisverslag uit Kakadu, Australië van Wendy Klerk - WaarBenJij.nu Outback tour, Kakadu & Litchfield National Park - Reisverslag uit Kakadu, Australië van Wendy Klerk - WaarBenJij.nu

Outback tour, Kakadu & Litchfield National Park

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

12 Oktober 2015 | Australië, Kakadu

Zaterdag
Om 6.40 uur, moest ik klaarstaan. Ik heb mijn sleutel ingeleverd en wacht bij de receptie totdat ik word opgehaald. Ik ben niet de enige die wacht, maar wel de enige die meegaat op de tour die ik uitgekozen heb. 25 minuten later, jaaá lees 25 minuten stress later, word ik eindelijk opgepikt. Als laatste van de groep, die uit 21 mensen bestaat, stap ik in een ouderwetse Australische bus. Een echte outback bus, vind ik het. We moeten een stuk rijden en worden tijdens de rit vermaakt door onze leuke tourguide. Wat informatie over Darwin, en de voorstelronde met allerlei stomme vragen. Dit omdat hij altijd stomme vragen krijgt bij een tour en er nooit stomme vragen zijn (behalve als je vraagt of dit hier, dezelfde maan is als in Amerika). De tourguide, die dus erg grappig is, is niet goed in namen, maar wel goed in landen, dus hij noemt je bij land. Ik ben niks meer of minder als Dutchie ;). Of héy you, of héy dude, mate, sweetie of sweetheart. Ja, leuke man. Dit worden 3 leuke dagen!

We beginnen bij een Nationaal park waar we in 1,5uur met een boot over het water varen opzoek naar de dieren. Heel veel vogels, 3 wilde krokodillen en een prachtige natuur verder gaan we terug het busje in. Op naar Kakadu National Park!

Dat was cooool. We moesten heel lang rijden voordat we er kwamen, maar wat een wildernis. We hebben verschillende krokodillen gezien en zijn daarna door gereden naar Ubirr. Dit is een dorp voor de aboriginals. Heel cool. We hadden een korte hike van 1,5 km. Veel informatie over gechiedenis en aardrijkskunde. Veel rotsen en allerlei tekeningen. Als laatste zijn we de berg op geklommen en hadden we een 360gr uitzicht Over het land. Zittend op de rotsen keken we met zijn alle toe hoe de zon onderging! Prachtig!

Nu door naar onze kampeerplaats. Een duik in het water en avondeten met biertjes met zijn alle. Pretty cool though ;).
Het was superleuk vandaag. Een lange lange dag gehad, maar het was het helemaal waard. Gave dingen gezien, gezellig tijd gehad en veel nieuwe mensen leren kennen vandaag.

Zondag
We rijden nu in yellow waters. We stappen uit om weer wat krokodillen en andere dieren te zien. Ook kan je hier goed zien dat de Aboriginals delen van het park in de brand steekt, vanwege het niet te groot worden van de natuur en het verbeteren van het jagen.
We gaan nu richtintlg Gungurul om de eerste waterval te zien. Een stop bij Bukbukluk voor een prachtig uitzicht. Nu via een hobbelige off road met 'highway to hell' van ACDC op de speaker richting Gungurul.

Dat was gaaf! Wat een immense waterval. Of eigenlijk was hij heel klein. Wel 150m lang, maar er kwam een klein pisstraaltje uit. Lang leven het droge seizoen. Normaal gesproken is hij enorm. Onze bergschoenen aan en klimmen maar, naar de top. Helemaal bezweet aangekomen bij 3 hele leuke zwembadjes. We konden zwemmen en foto's maken voor een uurtje en daarna terug naar beneden. Lunchen met zijn alle (het eten is goed hier, we hadden wraps vandaag), en daarna zwemmen in het meertje waar de waterval in terecht komt. Ennn whaaa, we hebben gezwommen met fresh water crocs! Hoe cool. Gewoon krokodillen in het water (ja, we zagen ze gewoon). Snorkelen, zwemmen en relaxen en daarna door naar de volgende waterval. Deze hoort eigenlijk niet bij de tour, maar dit is een van Leigh's, onze tourguide, favoriete plekje. Ook dit was weer een geweldige plek.

Nu in de bus en naar pub. Wijn, bier en poolen! Dat gaat leuk worden! Een drankje en wat poolen verder gaan we door, we moeten nog 5 kwartier rijden naar onze camping. Leigh en ik spelen road cricket. Je moet zorgen dat de tegenligger terugzwaait. Voor elke zwaai krijg je andere punten, haha tijdverdrijf maar, erg leuk. Karaoke tijd enn dan komen we aan op de camping.

Swags (soort slaapzak waar we in slapen vannacht) klaarleggen, mannen achter de bbq, even douchen en salades maken. Daarna met zijn alle eten. Na het eten maken we een kampvuur waar we met zijn alle wat drinken (eigenlijk veelste warm, maar wel gezellig). En daarna kruipen we onze swags in. Onder de sterren, in de buitenlucht en tussen de wilde dieren slapen, hoe cooool!!!

Maandag
Wakker worden met zonsopgang. Wauw, dit was coool! Nu onderweg naar 3 watervallen en dan terug naar Darwin. 1 nacht slapen in het hostel, en daarna door naar Alice Springs. (Zin in!!)

• 12 Oktober 2015 - 19:29

Laura:

Whaaa cool Wen!!! Superleuk om weer te lezen wat je allemaal mee maakt. Xx lau

• 12 Oktober 2015 - 19:43

Marieke :

Wat een belevenissen!! Gaaf hoor wen. Leuk om op de hoogte te blijven hoe je het daar hebt. Veel plezier, geniet ervan!! Liefs

• 12 Oktober 2015 - 20:00

Menno:

Weer mooi verslag Wen, leuke groep zo te horen, veel plezier strax.
    Dikke kus, adiosss

• 12 Oktober 2015 - 20:58

Conny:

Gaaf om te lezen wendy! Geniet ervan

• 13 Oktober 2015 - 10:32

Fam.Wagner:

Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Mooi dat verslag het is net of we er bij waren. Kijk wel uit voor de krokodillen. veel liefs en kusjes, Opa en Oma