van Darwin naar Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Wendy Klerk - WaarBenJij.nu van Darwin naar Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Wendy Klerk - WaarBenJij.nu

van Darwin naar Alice Springs

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

17 Oktober 2015 | Australië, Alice Springs

Dinsdag
Gister contact gehad met mijn familie en Vincent via skype en whatsapp bellen. Fijn om ze te spreken!

Eerste funfact: de komende drie dagen rijden we 1550 km. Vandaag de eerste 400 km naar Katherine. Met een aantal nieuwe mensen bij de groep gevoegd (4 personen) zit de bus weer vol. In Katherine Gorge gaan we in een twee persoons kajak naar een soort eiland toe, hierin kunnen we zwemmen.

Zo'n mooie kajak tocht heb ik niet eerder gehad. Het lijkt wel de grand Canyon van de foto's! Alleen dan in het klein. Schitterende rotsen, waar je tussen mag kajakken. 1,5 uur heen en 1 uur terug. Degene die er als eerste zijn, wint straks het eerste biertje in de kroeg. En, rarara, wie wint er.. (ik kan niet tegen m'n verlies, dus ik zal morgen wel spierpijn hebben. Haha. Bij het eiland is er een plek waar we kunnen zwemmen. Wij zijn de enige toeristen, dus echt geweldig!

Na afloop 1 drankje in de kroeg en dan naar de camping. Weer een kampvuur en swags. We sluiten de avond af met kaartspelletjes.

Morgen beginnen we vroeg bij watervallen. Verder zitten we lang in de auto om richting Uluru (Ayers Rock, de bekende berg in Australië ja) te rijden.

P.s ik zal proberen wat foto's up te loaden. Tot nu toe is mijn internet nog niet sterk genoeg geweest.

Woensdag
Omdat het nog niet warm genoeg is (tussen de 38 en 46 graden, verschilt per dag) gaan we zwemmen in een hottube. Het water is 30 tot 40 graden en het wordt Bitter Springs genoemd. Je kunt er zwemmen en wandelen. Daarna zullen we stoppen voor een bbqlunch in Daly Waters en daarna doorrijden naar Bankas.

Wat een rit. 5 uur lang, in een bus. Airco op een gegeven moment uit.... Ja, zweten! Wat moet je doen?

Spelletjes spelen. Wie ben ik. Applicatie geinstalleerd en hou de telefoon boven je hoofd. Verschillende categorieën en raden maar wie of wat je bent. Hopelijk krijg je goeie hints en Engelse woorden die je kent. Ja voor mij is dit echt moeilijk in het Engels. Verder gaat het heel goed met mijn Engels eigenlijk. Ben ik best trots op. Soms denk ik gewoon al in het Engels. (Moet niet gekker worden hoor ;)).

Slapen? Te warm.

Ik heb mijn verder rit maar een beetje uitgestippeld door mijn lonely planet te lezen. Ik heb twee weken de tijd om van Adelaide, waar de tour eindigt, naar Sydney, waar mijn vliegtuig naar Nieuw-Zeeland vertrekt, te reizen. Om jullie op de hoogte te houden, ik wil graag met iemand in een camper/van/auto deze tijd doorbrengen. Via social media en verschillende applicaties kan je heel gemakkelijk opzoek naar medereizigers, dit ga ik dus doen.Ik ga een tent aanschaffen en door waarmee ik begonnen ben, basics, kamperen. Er zijn veel plaatsen waar je gratis kunt kamperen. Goedkoop en mijn ding! 2 in 1 voor mij dus ;).

Donderdag
We hebben geslapen in Banka Banka station. Vroeg naar bed: douchen, eten en slapen dus. Vanochtend ging om 5 uur de wekker. Het was koud vannacht. Lange broek en een vest in de swag. Jammer genoeg had ik geen sokken, koude voeten waren erg vervelend.

Ontbijt en lunch gemaakt en onderweg naar Devils Marbels. Dit zijn stenen die ontstaan zijn onder de oppervlakte. Het zijn enorme verschijningen, maar het blijven stenen (misschien ben ik hier iets te nuchter voor).
Nu een stop bij het UFO centre of Australia, Wycliffe Well. Ze geloven dat hier ooit aliens waren. Daarna doorrijden naar Alice Springs om daar 2 rustdagen te hebben. Even bijkomen en relaxen.
Vanavond hebben we met zijn alle gegeten en gedronken. Het was erg gezellig! Jammer genoeg moeten we vanaf morgen afscheid nemen van verschillende mensen un de groep. Veel mensen gaan op andere tour. Ik blijf over met 4 meiden (waarmee ik toevallig heel goed omga) en 2 mannen.

Na Alice Springs ga ik in 6 dagen naar Adelaide. Veel KM rijden, maar gave dingen zien. Jullie zullen het lezen in het volgende verslag.

Liefs, Wen

  • 17 Oktober 2015 - 10:28

    Fam.Wagner:

    Hallo Wendy je hebt al veel gezien hoor,opa vind het eenfeesttrip. we zijn wel blij dat je een beetje kunnen volgen gaaf.verder alles goed.vlekjes oma en opa

  • 17 Oktober 2015 - 12:02

    Nollie:

    Gaaf hoor Wendy, het trekt me zo 1,2,3 niet zo'n tocht maar lijkt me allemaal wel heel mooi en wonderbaarlijk. Ik vind het ook heel stoer dat je dit doet in je 1tje. Heb is al geschreven geloof ik. Kijk uit naar je foto's. Met foto's is het net of je er zelf een beetje bij bent. Had ik toen met Jeroen zijn Jewel of the Seas tijd ook. Fijn ook dat je mensen hebt waar het mee klikt maar daar zat ik eigenlijk niet over in er zijn er toch altijd wel een paar in de groep waarmee het klikt en die vinden elkaar meestal wel.
    Goede, fijne tocht verder en GENIET !! Groetjs Nollie

  • 17 Oktober 2015 - 14:32

    Menno:

    Hoezo, kan niet tegen mijn verlies:) wel gaaf zo'n kajaktocht door de wildernis, 1550 Km is veel zeker in zo'n bussie. Fijn dat je verder gaat met een paar leuke vriendinnen, wordt een zwaar weekie, geniet maar lekker verder, adiosss

  • 18 Oktober 2015 - 12:13

    Anita Scholtes:

    Hoi Wendy, even rustig de tijd gehad om te lezen wat je eerste belevenissen zijn geweest. Zelf niet zo avontuurlijk ingesteld, maar het lijkt me super om mee te maken. En dit is nog maar het begin. Veel plezier, geniet ervan en we blijven je volgen. Groetjes, ook van de mannen.
    Anita

  • 19 Oktober 2015 - 15:34

    Jessica:

    Heee wen! Jij vermaakt je wel zo te lezen. Wat een gave dingen. Wel lekker dat je even uit kan rusten, er komt genoeg op je af in zo een reis denk ik. Veel plezier verder en ik spreek je snel! Xxx

  • 19 Oktober 2015 - 16:47

    Joke:

    Ha die Wen, even het adres van je site gevraagd aan je moeder en nu zit ik je verhalen te lezen.
    Je hebt al heel wat gedaan, ondanks dat je net 2 weekies weg bent. Je gaat nog een mooie tijd tegemoet als ik alle verhalen mag geloven van NZ. Geniet er maar van. Heerlijk dat je dit kunt doen. Once in a liftime experience. Take care. XXXX

  • 20 Oktober 2015 - 21:18

    Amy:

    Wen!! Gaaf allemaal zeg! Ben erg benieuwd hoe je het reizen alleen ook gaat vinden. Erg benieuwd naar de foto's. Vergeet niet de world cup te kijken in NZ!!!

  • 22 Oktober 2015 - 12:52

    Natasja:

    Whoooo Wen! Wat een belevenis zeg en... je bent pas net weg! Je gaat nog veel meer te gekke, gave dingen doen!
    GENIET! GENIET! Wat ik tot nu toe lees, klinkt zoo gaaf! Benieuwd naar alle foto's en naar je volgende berichtje! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Australie en Nieuw-Zeeland

6 maanden alleen backpacken

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2016

Afsluiten NZ trip

10 December 2015

Zuidereiland here I coooooome!

03 December 2015

Afronden Noordereiland

17 November 2015

Blog spam!

16 November 2015

Nog nooit zoveel gevlogen
Wendy

Amsterdam - Kuala Lumpur - Darwin - Sydney - Auckland - Sydney - Cairns - Kuala Lumpur - Amsterdam.

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 5598

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2015 - 29 Maart 2016

Australie en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: